AlunaGeorge - It Feels So Good

AlunaGeorge to brytyjski duet wokalno-producencki, którego bodaj jedyny single, wydany dla wytwórni Super bez pudła łączy estetykę pop, R'n'B i post-dubstep. Subtelny "It Feels So Good", wraz z umieszczonym na stronie A popowym "You Know You Like It", uważam za prawdziwe perełki i najlepszy jak dotąd moment w historii labelu Raffertie'go.

Billy The Gent & Long Jaws - Vibrate

Moombahtonowa kosa i mój ulubiony przedstawiciel tego szybko zyskującego popularność gatunku. Ma wszystkie cechy prawdziwego bangera: świetne wykorzystanie sampli, rozpalający build-up i drop, który zawsze doprowadza parkiet do wrzenia. Sprawdzone.

DCarls - All In

Tego producenta poznałem zaledwie dwa tygodnie przed opracowaniem listy, lecz od razu wiedziałem, że All In powinno się tu znaleźć. Numer brzmi, jak efekt zabawy dziecka z ADHD i mówię to w najbardziej pozytywnym znaczeniu. Powykręcane basy, karkołomne przejścia między frazami i ogólnie wyczuwalna lekkość wykonania czynią ten utwór prawdziwą perłą wśród morza zmanierowanych przez gatunek klonów. Czysty fun.

Document One - Clap

Dla Document One to był dobry rok. Wydali serię świetnych epek, na których znalazło się miejsce na dubstep, glitch-hop czy old-schoolowy breakbeat. Jednak prawdziwym osiągnięciem tego duetu jest "Clap". Numer, który rewelacyjnie balansuje pomiędzy harmonią a energią, w którym brudny wobble nie dominuje zostającego w głowie długo po przesłuchaniu motywu przewodniego. Od czasu "I Can't Stop" Flux Paviliona nie było w dubstepie takiego złotego środka.

Hudson Mohawke - Thunder Bay

Po, bądź co bądź, rozczarowującym albumie "Butter", HudMo powrócił z doskonałą epką "Satin Panthers". Promujący ją "Thunder Bay", z najbardziej chyba rozpoznawalnym intrem tego roku, urzeka od pierwszego odsłuchu.

John Tejada - Farther And Fainter

Utwór otwierający wydany na Kompakt album "Parabolas" to hipnotyzujący trip, który w pełni można docenić jedynie odtwarzając w całości. Mocna rzecz, pomimo wykorzystania minimalnych środków.

Kito & Reija Lee - Sweet Talk

Australijka Kito to jedna z moich ulubionych postaci na scenie dubstep. Jest wyśmienitą producentką, mającą własny, niepowtarzalny styl, w której utworach niemal czuć "kobiecą" rękę. "Sweet Talk" to doskonały przykład jej kunsztu, a także wokalnych umiejętności jej rodaczki, Reija'i Lee. Oprócz tego, Kito świetnie radzi sobie jako DJ. Polecam sprawdzić jej SoundCloud w poszukiwaniu setów.

Kr∆mpfh∆ft - Spit Thunder

Numer, który mógłby być kolaboracją między Starkey'em a Africa Hitech. Juke'owy galop 808 z przestrzennymi padami, kosmicznym arpeggio i basem. Klimat 10/10.

Spit Thunder by Kr∆mpfh∆ft

Lil Wayne feat. Cory Gunz - 6 Foot 7 Foot

The Carter IV z pewnością nie zdołał utrzymać poziomu poprzednika, ale przynajmniej pierwszy single wynagrodził w pewnym stopniu oczekiwania. 6 Foot 7 Foot to dirty south taki, jaki powinien być: rozrywający membranę podkład ze zgrabną, pomysłową nawijką. Gdyby tylko nie ten straszny klip a'la "Incepcja"...

Machinedrum - IMABRAT

Chory numer, w którym zakochałem się ponad rok temu, gdy zaprezentowała go w swojej audycji Mary Anne Hobbs. Pedofilski grime.

Shlohmo - Your Stupid Face

Co do "Bad Vibes" Shlohmo mam dosyć mieszane uczucia - z jednej strony świetnie zrealizowany i brzmiący concept- album, z drugiej brakuje mi w nim pewnej subtelności w budowaniu atmosfery. Taki elektroniczny odpowiednik shoegaze, który w dużych dawkach również jest ciężkostrawny. Niemniej płyta ta zawiera kilka najintensywniejszych kawałków tego roku, takich jak np. "Your Stupid Face". Zarzucony na iPodzie zamienia podróż tramwajem w transcendentalne doświadczenie.

The Weeknd - What You Need

Prawdopodobnie najbardziej hipsterski projekt 2011 roku. Nie szkodzi, bo takiego "High for this" czy "What you need" słucha się doskonale.

Dyskutuj

Według
TOM
ENCORE
Warszawski producent i DJ. Wydaje w należącym do Excision'a labelu Rottun Recordings. Jako producent skupia się na brzmieniach około-dubstepowych. W swoich setach łączy wonky, glitch-hop, skwee, dubstep, drum&bass, electro i hip-hop, tworząc przepotężną miksturę basowych brzmień. Doceniony zarówno w Polsce (obwołany DJ'em roku 2008 w głosowaniu użytkowników portalu DNB.pl), jak na świecie - pojawił się na falach BBC Radio 1 czy Rinse FM.

Facebook
Concrete Cut